اکرین پروما

اکرین پروما، نئوپلاسم خوش خیمی است، که از غدد عرق منشا می گیرد و متشکل از سلول های تک شکلی است. این بیماری عمدتا در پوست دست و کناره های پا دیده می شود، اما احتمال دیده شدن علائم بیماری در صورت، قفسه سینه و شکم نیز وجود دارد. بزرگسالانی که میل جنسی ندارند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

اکرین پروما

زخم های این بیماری، در بیمارانی که سابقه پرتودرمانی و یا بیماری های قارچی داشته اند، گزارش شده است. این مطالعه و بررسی بر روی زنان بالای 65 سال انجام شد. علت انتخاب این بود که گزارشات کمی از پیشرفت سریع پرومای زخمی وجود دارد.

مطالعات نشان می دهند، پروما ها از هر دو غدد عرق اکرین و آپوکرین منشا می گیرند. پروما اکرین، به لایه های اپی درم و بخش فوقانی پوست حمله می کند. تومورهای غدد عرقی، یک درصد تمام زخم های پوستی اولیه، و پروما اکرین 10 درصد تومورها را شامل می شود.

خون ریزی، درد و رشد ناگهانی از علائم و نشانه های بیماری است و می تواند نشانه ای از پیشرفت کارسینوم و سرطان باشد. بسیاری از بیماران بعد از اینکه متوجه رشد سریع تومورها می شوند، مراحل درمانی را پیگیری می کنند.

روش های جراحی، ویا استفاده از برق در جراحی از روش های درمانی است. درمان های موضعی مانند محلول آتروپین یک درصد، به درمان زخم های سطحی کمک می کند.

0/5 (0 نظر)
دکتر طناز فخیم

متخصص و جراح پوست و مو، لیزر، کاشت مو اخذ مدرک دکترای حرفه ای پزشکی (دوره عمومی) از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای بورد تخصصی پوست و مو از دانشگاه علوم پزشکی ایران سابقه شرکت در کنگره های بین المللی زیر نظر برترین اساتید آمریکایی و اروپایی دارای سرتیفیکیت های متعدد مربوط به دوره های ویژه در زمینه لیزر و تکنیک های نوین زیبایی و درمانی