۵ نکته که بعد از اولین میکرونیدلینگ باید انتظار داشته باشید

میکرونیدلینگ یک روش موثر برای از بین بردن جای جوش و جوانسازی پوست است لازم است که بعد از این روش برخی از موارد را در نظر بگیرد

بعد از میکرونیدلینگ

سرخی و التهابی که بعد از میکرونیدلینگ تمامی افراد با آن مواجه می شوند طبیعی میباشد اما مدت زمان این التهاب کم می باشد و خود به خود برطرف می شود ، قرمزی پوست حدودا تا 48 ساعت می باشد و بعد از گذشت این مدت رنگ پوست به حالت اولیه خود باز می گردد .

توصیه می شود در روز های اولیه بعد از میکرونیدلینگ از داوهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن یا ادویل استفاده نشود زیرا ممکن است مصرف این داروها اختلالی را در روند طبیعی که بدن برای کاهش التهاب طی می کند اختلالاتی رابوجود آورد . به طور کل داروی را بدون تجویز پزشک بعد از میکرونیدلینگ برای کاهش تورم و التهاب استفاده نکنید .

خوردن آب میوه های تازه مخصوصا آب اناناس  و آب کرفس به پروسه درمان و آرام کردن پوست کمک بسیار شایانی می کند

پوسته پوسته و لایه لایه شدن پوست بعد از میکرونیدلینگ یک امر طبیعی است ، آن ها را دستکاری نکنید زیرا خود به خود از بین می روند به هیچ عنوان شروع به کندن پوستتان نکنید استفاده از کرم های مرطوب کنند بسیار توصیه می شود .

بعد از میکرونیدلینگ منافذ پوست باز می باشد بنابرین توصیه می شود از انجام دادن فعایلت هایی که موجب تعرق می شود جلوگیری شود بنابرین تا جایی که ممکن است از انجام دادن فعالیت های شدید روزانه خود داری نمایید. توصیه می شود بین 3 تا 10 روز از قرار گیری در معرض نور خورشید خودداری شود و یا این کار را در حداقل زمان و در صورت نیاز انجام دهید استفاده از کرم های ضد آفتاب بسیار توصیه می شود .

ممکن است با اولین جلسه میکرونیدلینگ نتوانید نتیجه دلخواهی را دریافت نمایید ، نگرانی در این رابطه نداشته باشید زیرا بلافاصله نتایج میکرونیدلینگ قابل مشاهده نمی باشد و برای مشاهده نتایج باید کمی صبر نمایید ، برای کسب نتایج بهتر شاید پزشک برای شما تعداد جلسات بیشتری را در نظر بگیرد .

در صورتی که بعد از میکرونیدلینگ با مشکلات خاصی مواجه شدید حتما پزشک خود را مطلع سازید .