روزآسه

روزاسه باعث قرمزی و تورم صورت می شود و با گذشت زمان و پیشرفت این بیماری پوستی جوش های ظریفی در روی منطقه قرمز رنگ بوجود می آید این بیماری یک بیماری شایع پوستی می باشد که در سنین بالا بروز می نماید.

بیماری پوستی روزآسه

علائم روزاسه

• جوش های قرمزرنگ به همراه تورم و در برخی موارد خارش
  • برافروختگی و گرگرفتگی
  • ضخیم و کلفت شدن پوست
  • خشکی پوست

چه افرادی بیشتر در معرض مبتلا شدن به بیماری پوستی روزآسه هستند ؟

خانم ها نسبت به آقایان بیشتر مبتلا  به این بیماری پوستی می شوند بخصوص خانم هایی که پوست روشنی دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به روزآسه هستند. یائسگی می تواند در بروز این بیماری پوستی دخیل باشد.

علائم این بیماری به مدت طولانی مشاهده می شود در ابتدا این بیماری پوستی خود را بصورت برافروخته شدن و گلگون شدن چهره خود نشان می دهد . یکی از عواملی که باعث شروع برافروختگی می شود استرس و فشار روحی است بنابرین افرادی که مبتلا به این بیماری پوستی هستند باید از عوامل استرس زا اجتناب نمایند .

درمان روزآسه

نشانه های این بیماری به گونه ای می باشد که بیمار توجهی به آن نمی کند و به مدت های مدیدی نشانه های این بیماری را تحمل می کند و بر این باور می باشد که این علائم نشانه ای از بیماری خاصی نیست و به درمان آن توجهی نمی کند.  در صورتی که علائم این بیماری پوستی نادیده گرفته شود این بیماری پیشرفت می کند و ممکن است اندام دیگر بدن را تحت شعاع قرار دهد . در صورتی که علائم فوق را مشاهده کردید حتما به یک متخصص پوست مراجعه نمایید . استفاده از کرم های حاوی کورتون و پماد های موضعی برای درمان روزآسه در نظر گرفته می شود.

عوامل تشديد کننده

عواملی باعث تشدید این بیماری پوستی می شود، افرادی که مبتلا به این بیماری هستند باید با این عوامل آشنا شوند و از آن ها اجتناب نمایند در زیر به برخی از این عوامل تشدید کننده اشاره شده است:

• افرادی که مبتلا به روزآسه هستند باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند و از خوردن غذاهای تند، نوشیدنی های الکلی و حاوی کافئین و نوشیدنی داغ خودداری نمایند زیرا مصرف این نوشیدنی ها باعث تشدید علائم بیماری پوستی روزآسه می شود.
  •  قرار گیری در معرض نور خورشید باعث شروع برافروختگی می شود به همین علت افرادی که مبتلا به روزاسه هستند باید از قرارگیری در برار نورخورشید اجتناب نمایند . استفاده از کرم های ضد آفتاب و کلاه لبه دار بسیار توصیه می شود.
  • به هیچ عنوان نباید نواحی از پوست را که علائم این بیماری دیده می شود خارش یا مالش داد زیرا خاراندن و ماساژ دادن باعث تشدید علائم این بیماری پوستی می شود.
  • آب و هوای خشک و گرم و باد گرم و سرد باعث تشدید علائم روزآسه می شود تا حد ممکن باید از قرارگیری در آب و هوای سرد و گرم خودداری شود.