آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد ؟

محتوا

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یا توکسین بوتولینوم در واقع سمی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تشکیل می شود. یکی از سوالاتی که ذهن اکثر افراد را به خود مشغول ساخته این است که آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد ؟ برای پاسخ سوالات خود با ما همراه باشید …

آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد ؟
آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد ؟

شایع ترین روش جوانسازی استفاده از تزریق بوتاکس است . بوتاکس کاربرد بسیار زیادی در علم پزشکی دارد از جمله:  نورولوژی یا بیماری های عصبی و غضلانی است و در حیطه درماتولوژی یا پوست و زیبایی شایع ترین مورد به منظور از بین بردن چین و چروک ها به خصوص در ناحیه صورت است .

تزریق بوتاکس بیشتر در قسمت فوقانی صورت مورد استفاده قرار می گیرد و در قسمت تحتانی به دلیل آبریزش آب دهان هنگام غذا خوردن و موارد دیگر کاربرد ندارد . بیشترین کاربرد تزریق بوتاکس در نواحی فوقانی صورت، اطراف چشم و پیشانی مورد استفاده قرار می گیرد .

تزریق بوتاکس زیر بغل، در صورتی که تعریق زیاد داشته باشید . کاربرد بسیار خوبی خواهد داشت و اثر دهی آن با توجه به تکنیک به کار رفته حدود یک سال خواهد بود .

آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد ؟

بوتاکس از لحاظ سنی محدودیت خاصی ندارد زیرا بوتاکس در حیطه های دیگر به جز زیبایی کاربرد بسزایی دارد به همین منظور استفاده از آن جهت درمان محدودیت خاصی ندارد . اما در زمینه زیبایی بهتر است در سنین زیر 18 تزریق نشود، البته افراد در این محدوده سنی نیازی به تزریق بوتاکس ندارند زیرا معمولا چین و چروکی بر روی پوست خود ندارد .

چه نوع بوتاکس خوب است ؟

معمولا بوتاکس دارای مارک های مختلفی هستند که انواع زیادی دارند که مورد تایید وزارت بهداشت هستند و حال با اسامی تجارتی مختلف مورد مجاز بوده و دارای لیبل و تایید وزارت بهداشت می باشند . در صورتی که بوتاکس دارای مجوز باشد خطری برای افراد نخواهد داشت و در صورتی که توسط افراد ماهر تزریق شود عوارض جانبی خاصی برای فرد به همراه نخواهد داشت .

اثر و ماندگاری تزریق بوتاکس

در صورتی که از بوتاکس دارای مجوز استفاده شود و تکنیک به کار رفته هنگام تزریق به درستی رعایت شود اثر بخشی خوبی خواهد داشت و معمولا مدت زمان ماندگاری آن بین شش تا هشت ماه خواهد بود . طبق آنچه در مورد مجوز ها نوشته شده است حداقل اثر بخشی بوتاکس ها چهار ماه می باشد اما در صورتی به درستی تزریق شود بین شش تا هشت ماه هم ماندگاری و دوام خواهد داشت .

تعداد دفعات تزریق بوتاکس

تعداد دفعات لازم برای اثر بخشی بوتاکس محدودیت خاصی ندارد در صورتی که فرد هیچ گونه بیماری زمینه ای نداشته باشد می تواند تا هر زمان که نیاز دارد تزریق بوتاکس را انجام دهد . معمولا فواصل زمانی تزریق بوتاکس بین شش تا هشت ماه است اما باید گفت این مدت زمان پس از مدتی افزایش پیدا می کند زیرا اثر دهی آن تا حدی در فرد باقی می ماند، اما باید گفت تزریق بوتاکس یک روش دائمی نیست و به دفعات نیاز به تزریق خواهد داشت .

دکتر طناز فخیم متخصص پوست و مو با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها و مشکلات پوست و مو می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره ٤٤٨٢٤٠٨٢ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر طناز فخیم مراجعه کنید .

عوارض تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش زیبایی به منظور از بین بردن چین و چروک های صورت است که هیچ گونه عارضه ای را برای فرد به همراه نخواهد داشت اما برخی از عوارض جانبی همانند دیگر روش های زیبایی به همراه دارد به طور مثال: تورم و کبودی بسیار ناچیز تنها در نواحی تزریق می باشد که این عوارض موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود . اما برخی از عوارض دیگر که گاهی ممکن است رخ دهد ناشی از تکنیک نادرست تزریق است که به منظور پیشگیری از چنین عوارضی بهتر است به متخصص پوست و مو خوب مراجعه نمایید .

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس با توجه به نوع بوتاکس استفاده شده و هزینه پزشک متفاوت خواهد بود . لذا در صورتی که تمایل دارید از این موضوع مطلع شوید بهتر است به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید .

نتیجه گیری

بوتاکس یک روش کاملا بدون عارضه و بی خطر است . در صورتی که تمایل به انجام آن دارید بهتر است ابتدا جهت آشنایی با انواع بوتاکس با پزشک مشورت نمایید سپس اقدام کنید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر به دکتر پوست خوب در غرب تهران مراجعه نمایید .

0/5 (0 نظر)
دکتر طناز فخیم

متخصص و جراح پوست و مو، لیزر، کاشت مو اخذ مدرک دکترای حرفه ای پزشکی (دوره عمومی) از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای بورد تخصصی پوست و مو از دانشگاه علوم پزشکی ایران سابقه شرکت در کنگره های بین المللی زیر نظر برترین اساتید آمریکایی و اروپایی دارای سرتیفیکیت های متعدد مربوط به دوره های ویژه در زمینه لیزر و تکنیک های نوین زیبایی و درمانی

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه