توصیه و مراقبت های بعد از تزریق ژل

محتوا

توصیه و مراقبت های بعد از تزریق ژل

اخیرا یکی از پروسه های کم تهاجمی جهت جوانسازی پوست صورت، تزریق ژل یا تزریق فیلر می باشد که برای رسیدن به بهترین نتایج متقاضی باید برخی نکاتی را رعایت کند. در این مقاله سعی نموده ایم که به توضیح جامع و مفصل پیرامون توصیه و مراقبت های بعد از تزریق ژل و مراقبت های ضروری آن پرداخته شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس با ما با ادامه مطلب همراه باشید…

علل تزریق ژل

  • به منظور پرکردن گودی زیر چشم و برطرف کردن سیاهی اطراف آن.
  • برای حجیم نمودن لب و گونه ها.
  • اصلاح خط خنده و کم عمق کردن آن.
  • برای اصلاح نواقص و مشکلات روی بینی.
  • بستن منافذ باز و جای آکنه و اسکار صورت.
  • اصلاح افتادگی و چین و چروک موجود در صورت.
  • جوانسازی و زیباسازی چهره.

توصیه و مراقبت های بعد از تزریق ژل

روش تزریق ژل

ابتدا متقاضی باید با مراجعه به یک متخصص پوست و مو حاذق و باتجربه اقدام ورزد. زیرا که اخیرا در برخی سالن های زیبایی و باشگاه های ورزشی نیز تزریق ژل، تزریق فیلر و حتی تزریق بوتاکس را انجام می دهند که علاوه بر ایجاد نتایج نامطلوب بلکه برعکس عوارضی را نیز برای فرد به همراه می آورد که نیاز به مراجعه و درمان مجددا پیدا خواهد نمود و در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که متقاضی آن را تخلیه می کند.

متخصص پوست بعد از بررسی و معاینه محل تزریق اقدام به بی حس کردن موضع می کند در اغلب مواقع از پمادهای لیدوکایین برای این منظور استفاده می شود.

بعد از این که محل تزریق کاملا بی حس شد، پزشک با سرنگ و یا سوزن های بسیار ظریف و ریز اقدام به تزریق و تخلیه ژل در زیر و عمق پوست می کند.

نکته: هرچقدر این تزریق در عمق زیرین پوست صورت گیرد، نتایج و مدت ماندگاری بالاتری را برای فرد به ارمغان می آورد.

دکتر طناز فخیم متخصص پوست و مو با استفاده از روش های  نوین علم پزشکی  جهت جوانسازی و رفع ایرادات و مشکلات پوستی می نماید. جهت مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره ٤٤٨٢٤٠٨٢ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر طناز فخیم مراجعه کنید .

مراقبت های بعد از تزریق ژل

اگر بعد از تزریق ژل تورم و کبودی ایجاد شود، اصلا جای نگرانی ندارد و بعد از چند ساعت به صورت خودکار برطرف می شود.

در صورتی که متقاضی خواهان رسیدن به نتایج مطلوب است بهتر می باشد که بلافاصله بعد از تزریق از کمپرس سرد به مدت سه روز و بعد از آن از کمپرس گرم استفاده کند. با این اقدام ورم صورت خیلی زود از بین می رود و نتایج ایده آل قابل مشاهده است.

به هیچ وجه نقاط تزریق شده را ماساژ و دستکاری ننماید.

تا 24 ساعت از رفتن به استخر، سونا، استحمام با آب داغ، سشوار کشیدن و قرار گرفتن در معرض مستقیم نورخورشید اجتناب شود.

مصرف دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی تا سه روز بعد از تزریق ممنوع است زیرا که باعث گرگرفتگی صورت می شود.

بهتر است بلافاصله بعد از تزریق ژل پیاده روی سبک و نرمی داشته باشید و از نشستن خودداری نمایید.

اگر تزریق ژل در ناحیه صورت باشد، بهتر است که در حین خوابیدن از دو بالشت استفاده نماید. بهترین روش خوابیدن طاق باز و عدم درازکشیدن به پهلو و صورت می باشد.

بعد از 24 ساعت فرد می تواند ورزش های سنگین را کم کم انجام دهد، اما ورزش های سنگین در همان روز اول تزریق ممنوع است.

تا زمانی که ورم و کبودی در صورت وجود دارد، به هیچ وجه جهت پوشاندن آن از لوازم آرایشی استفاده نکند.

بعد از تزریق ژل به صورت تا یک ماه نمی تواند لیزر درمانی را در صورت اعمال کرد.

به هیچ وجه صورت را لمس و نخاراند.

اگر می خواهید که کبودی صورت زودتر از بین رود، بهتر است که از برخی میوه ها و مواد غذایی خنثی کننده استفاه شود. همچون آناناس و سوپ های نرم و رقیق.

شایان ذکر است که بگوییم اگر بعد از مدتی تاول هایی، جوش های زیر پوستی، توده ای بزرگ احساس نمودید که با مرور بیشتر شد، حتما باید به متخصص پوست و مو مراجعه کرد تا بررسی گردد.

چکیده مطلب

نتایج و اثرات این پروسه بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده است، اما به دلیل متورم و قرمز شدن پوست مشاهده آن مقداری با اختلال و مشکل می باشد. به همین خاطر متخصص پوست و زیبایی توصیه می کند که برای رسیدن به نتیجه نهایی باید بین 2 الی 4 هفته صبور بود.

برای دریافت اطلاهات کامل درباره روشهای جوانسازی پوست و یافتن  دکتر پوست خوب در غرب تهران  می توانید به لینک های مربوطه مراجعه نمایید.

باتشکر مدیریت سایت دکتر طناز فخیم متخصص پوست و مو

0/5 (0 نظر)
دکتر طناز فخیم

متخصص و جراح پوست و مو، لیزر، کاشت مو اخذ مدرک دکترای حرفه ای پزشکی (دوره عمومی) از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای بورد تخصصی پوست و مو از دانشگاه علوم پزشکی ایران سابقه شرکت در کنگره های بین المللی زیر نظر برترین اساتید آمریکایی و اروپایی دارای سرتیفیکیت های متعدد مربوط به دوره های ویژه در زمینه لیزر و تکنیک های نوین زیبایی و درمانی

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه