خشکی پوست در فصل سرما

محتوا

خشکی پوست در فصل سرما

در فصل زمستان بدلیل این که آب و هوا سرد می شود باید مراقبت از پوست ها بیشتر شود، زیرا هوای سرد و خشک موجب خشکی پوست می شود، خشکی پوست به مرور زمان موجب چین و چروک پوست هم می شود بنابرین در این فصل تمامی مراقبت های لازم را به منظور جلوگیری از بروز خشکی پوست انجام دهید، در صورتی که خشکی پوست شما شدید و بسیار آزار دهنده بود، می توانید با مراجعه به یک متخصص پوست و مو مشکل خود را برطرف نمایید .

خشکی پوست در فصل سرما
خشکی پوست در فصل سرما

علائم خشکی پوست

  • قرمزی
  • ترک خوردن و پوسته پوسته شدن پوست
  • سفتی و ضخمتی پوست
  • در موارد شدید خونریزی پوست

خشکی پوست دست

نسبت به سایر مناطق بدن پوست دست نازک تر می باشد و بیشتر در معرض هوا قرار می گیرد . خشکی پوست دست در فصل زمستان بسیار شایع می باشد و افراد بسیاری در این فصل با این مشکل روبرو می شوند . پوست دست دارای مقدار کمی غده چربی می باشد به منظور جلوگیری از خشکی پوست دست رطوبت دستتان را حفظ کنید .

در هر زمانی استفاده از کرم های مرطوب کننده برای دست در فصل زمستان بسیار توصیه می شود .

خشکی پوست پاشنه پا

 در فصل زمستان پاشنه پا خشک می شود، و در برخی از موارد هم خشک شدن پاشنه پا همراه با ترک خوردن پوست پا می شود که کمی آزار دهنده می باشد ، در برخی از موارد خشکی و ترک پا موجب عفونت می شود . استفاده از وازلین طبی برای پیشگری از خشکی پاشنه پا بسیار توصیه می شود .

نتیجه گیری

همان طور که می دانید خشکی پوست در فصل سرما بیشتر بروز می کند ، استفاده از کرم های مرطوب کننده و وازلین در این فصل بسیار توصیه می شود، استفاده از کرم های مرطوب کننده پس از دوش گرفتن که پوست هنوز خیس و مرطوب است بهتر می باشد . در صورتی که در فصل زمستان با خشکی پوست شدیدی مواجه شدید که آزار دهنده می باشد حتما به یک متخصص پوست مراجعه نمایید تا برای خشکی پوست شما درمان مناسبی در نظر گرفته شود ، از طریق راه های ارتباطی زیر در رابطه با خشکی پوست می توانید مشاوره های لازم را از دکتر طناز فخیم متخصص پوست و مو دریافت نمایید .

برخی از خدمات دکتر فخیم متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائد

تزریق بوتاکس

تزریق ژل

جوانسازی پوست

راه های ارتباطی دکتر فخیم متخصص پوست و مو

شماره های تماس: 44849534-44824082-09123180244

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر فخیم متخصص پوست

0/5 (0 نظر)
دکتر طناز فخیم

متخصص و جراح پوست و مو، لیزر، کاشت مو اخذ مدرک دکترای حرفه ای پزشکی (دوره عمومی) از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای بورد تخصصی پوست و مو از دانشگاه علوم پزشکی ایران سابقه شرکت در کنگره های بین المللی زیر نظر برترین اساتید آمریکایی و اروپایی دارای سرتیفیکیت های متعدد مربوط به دوره های ویژه در زمینه لیزر و تکنیک های نوین زیبایی و درمانی

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه