با تزریق ژل در خط خنده جوان تر شوید!

خط خنده از عواملی می باشد که با افزایش سن، آثار زیبایی بر چهره ندارد و از بارزترین نشانه‌های پیری پوست و چهره محسوب می‌شود. امروزه روش های درمانی موثر و مفیدی، برای درمان خطوط خنده ابداع گردیده است. در رابطه با با رفع خط خنده، یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش ها، تزریق فیلر یا ژل است.

در ادامه این مقاله به ذکر فیلر یا ژل خط خنده و مزایا و معایب رفع این خطوط می پردازیم.

محتوا

خط خنده چیست؟

یکی از روش های جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک پوست صورت تزریق ژل می باشد،افراد بسیاری مخصوصا خانم ها از خطوط عمیق ایجاد شده در اطراف لب و پیشانی رنج می برند و این امر موجب کاهش اعتماد بنفس و زیبایی چهره آن ها شده است، قرار گیری در معرض نور خورشید، افزایش سن، از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست، اخم های بسیار عمیق و خنده های طولانی مدت باعث ایجاد چین و چروک بروی صورت می شود .

این خطوط از کناره های بینی شروع می شود و تا دور لب امتداد می یابد، بهترین روش برای از بین بردن این خطوط تزریق ژل می باشد، با تزریق ژل در این ناحیه می توان فرورفتگی ها را برطرف کرد و این نواحی را با سطح پوست هموار کرد. در انتخاب پزشک خود برای تزریق ژل در خط خنده دقت نمایید و پزشک با تجربه و با مهارات بالایی را انتخاب نمایید زیرا این تزریق باید با دقت بالا و در دوز مناسب انجام گیرد تا نتایج مطلوبی حاصل شود.

برای انجام این کار در ابتدا از بی حسی موضعی استفاده می شود تا بیمار در زمان تزریق دردی را حس نکند، سپس ژل های تزریق پرکننده پوست در خطوط خنده تزریق می شود و این ناحیه با سطح پوست نواحی دیگر صورت هم سطح می شود .

علت ایجاد خط خنده چیست؟

از عواملی که باعث ایجاد خط خنده می شود، می توان به مواردی مانند بالا رفتن سن، نور خورشید و سیگار کشید اشاره کرد.
البته باید توجه شود که اشعه فرا بنفش نور خورشید فیبرهای کلاژن و الاستین پوست شما صورت را که موجب نرمی و محافظت از آن می شوند را از بین می برد . هر چه سن بالاتر می رود، ساختار استخوان های گونه صاف تر می شود. این عامل باعث می شود که پوست گونه های شما آویزان به نظر برسد.

کاهش یا اضافه وزن شدید نیز می تواند خط هایی را در کنار لبخند ایجاد کند. همچنین خوابیدن به پهلو ممکن است خط های لبخند یک سمت یا هر دو سمت صورت را عمیق تر کند.

تزریق فیلر برای رفع خط خنده

فیلرهای پوستی ترکیباتی می باشند که برای درمان چین و چروک های صورت و همچنین حجم دهی استفاده می شوند. این فیلرها سطح پوست را پر می کنند و در نتیجه خط ها و چین و چروک های عمیق صاف تر می شوند.

معمولاً فیلرهایی که برای خط های خنده استفاده می شوند، حاوی هیالورونیک اسید هستند. این ماده شفاف به صورت طبیعی در پوست تولید می شود و به سفت شدن پوست و آب رسانی آن کمک می کند. امروزه از فیلرهای مانند پروفایلو نیز برای افزایش کلاژن سازی پوست و سفتی آن استفاده می شود.

نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که متخصص پوست و مو ممکن است انواع دیگری از فیلرها را برای این نوع چین و چروک های پوست شما توصیه کند.

مزایای تزریق ژل خط خنده

این روش دارای مزایایی می باشد که عبارتند از :

مزایای تزریق فیلر خط خنده

1)روشی سرپایی که در مطب و کلینیک به راحتی قابل انجام است

2)دوران نقاهت بسیار کوتاه و امکان بازگشت سریع به زندگی روزمره و کار

3)تغییرات تزریق ژل در صورت عدم رضایت یا هر علت دیگری قابل برگشت می باشد.

4) تغییرات بلافاصله پس از تزریق فیلر قابل مشاهده است.

5)عدم ایجاد حساسیت

6)بدون خونریزی و درد

اقدامات قبل و بعد از تزریق فیلر خط خنده

اقدامات قبل از تزریق ژل خط خنده عبارتند از:

1)انتخاب یک پزشک مجرب و متبحر

2)برای انتخاب پزشک مورد نظر می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل و شبکه های اجتماعی جستجو کنید.

3)مشاوره قبل از تزریق فیلر

4)نمونه کارهای پزشک مورد نظر را برای اطمینان از انتخاب خود مشاهده نمایید.

5)یک هفته قبل از انجام فیلر خط خنده از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین ، الکل و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

اقدامات بعد از تزریق ژل خط خنده به شرح ذیل می باشد:

1)برای کاهش کبودی و ورم بعد از تزریق ژل خط خنده از کمپرس یخ استفاده کنید.

2)بعد از تزریق ژل از ماساژ دادن ناحیه تحت درمان پرهیز کنید.

3)به مدت 24 ساعت از آرایش کردن صورت خودداری نمایید.

4)تا مدتی که پزشک تعیین کرده از رفتن به سونا ، استخر و سولار و حمام طولانی اجتناب کنید.

ماندگاری تزریق ژل در خط خنده

ماندگاری تزریق ژل در خط خنده، به عوامل مختلفی مانند کیفیت ژل مورد استفاده، نحوه تزریق، میزان دوز تزریقی و جنس پوست بستگی دارد اما بطور معمول بین 6 تا 12 ماه ژل تزریق شده در خط خنده ماندگاری دارد، با گذشت زمان و بتدریج ژل جذب بدن می شود و در نتیجه دو مرتبه خط خنده نمایان می شود که نیاز به تزریق مجدد می باشد

عوارض تزریق ژل خط خنده

این روش نیز مانند سایر روش های زیبایی ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد که در وهله اول بستگی به نوع ژل تزریق شده دارد. ژل هایی خوب و مرغوب می باشند که اولا بدن به آنها واکنش  ندهد و به مرور زمان قوام و شکل خود را در زیر پوست از دست ندهند و اصطلاحاً گلوله گلوله نشوند. لذا بسیارمهم است که تزریق ژل توسط پزشک متخصص پوست انجام شود تا از بروز عوارض تا حدود بسیار زیادی جلوگیری شود.

هزینه تزریق فیلر خط خنده

هزینه تزریق ژل خط خنده با توجه به دستمزد پزشک ، میزان و نوع ژل تزریقی ، جلسات درمان و غیره متغییر می باشد.

0/5 (0 نظر)
دکتر طناز فخیم

متخصص و جراح پوست و مو، لیزر، کاشت مو اخذ مدرک دکترای حرفه ای پزشکی (دوره عمومی) از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای بورد تخصصی پوست و مو از دانشگاه علوم پزشکی ایران سابقه شرکت در کنگره های بین المللی زیر نظر برترین اساتید آمریکایی و اروپایی دارای سرتیفیکیت های متعدد مربوط به دوره های ویژه در زمینه لیزر و تکنیک های نوین زیبایی و درمانی

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه