مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل

محتوا

تزریق ژل

تزریق ژل یکی از بهترین روش های پرطرفدار در زیبایی پوست به شمار می آید . تزریق ژل کاربرد بسیار زیادی در زیبایی دارد بدین ترتیب که سبب رفع چین و چروک صورت، درمان اسکار های ناشی از جوش و سوختگی، جوانسازی پوست، رفع فرورفتگی ها و لاغری صورت، همچنین سبب فرم دهی نواحی مختلف صورت نظیر تزریق ژل لب و گونه ها می شود . تزریق ژل به دلیل اینکه یک روش زیبایی بدون عارضه و بیهوشی است و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد جز پر طرفدارترین روش ها محسوب می شود .

تزریق ژل

مراقبت های بعد از تزریق ژل

مراقبت های بعد از هر روش زیبایی تکمیل کننده آن می باشد به همین منظور بهتر است بعد از تزریق ژل به توصیه های متخصص پوست و مو خود گوش فرا دهید و آن ها را به خوبی رعایت نماید . برای آشنایی با مراقبت های بعد از تزریق ژل با ما همراه باشید …

بهتر است بعد از تزریق ژل به مدت شش ساعت از تماس آب به ناحیه مورد نظر اجتناب ورزید . همچنین به مدت 24 ساعت بعد از تزریق ژل از استحمام کردن خودداری ورزید .

استفاده از لوزام آرایشی به مدت 24 ساعت پس از تزریق ژل ممنوع می باشد . همچنین بهتر است از ماساژ دادن ناحیه تزریق امتناع ورزید .

تورم بعد از تزریق ژل طبیعی است در واقع علت تورم در ناحیه مورد نظر جذب مایع می باشد که بسته به ناحیه تزریق، نوع و حجم فیلر متفاوت می باشد و این تورم موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود .

بهتر است به مدت دو هفته از انجام فعالیت های ورزشی و همچنین در این مدت زمان تعیین شده از مصرف مشروبات الکی اجتناب ورزید .

یکی دیگر از مواردی که ممکن است بعد از تزریق ژل رخ دهد کبودی می باشد که این عارضه موقتی بوده و جایی هیچ گونه نگرانی ندارد و طی مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود . همچنین قرمزی پوست هم پس از تزریق رخ می دهد این مورد هم همانند سایر موارد ذکر شده موقتی بوده و پس از مدت زمان بسیار کوتاه رفع می شود . اما در صورتی که بیش از سه روز پس از تزریق ژل این قرمزی همچنان باقی ماند و رفع نگردید در این زمان حتما به متخصص پوست و مو مراجعه نماید .

از دیگر مواردی که پس از تزریق ژل باید رعایت شود خودداری از رساندن حرارت گرما با شدت بالا و پایین خودداری ورزید . همچنین بهتر است به مدت یک هفته از استخر، جکوزی و سولاریوم گرفتن امتناع ورزید .

بعد از انجام تزریق ژل در 24 ساعت اولیه جهت کاهش تورم و کبودی می توانید هر چند ساعت یک بار به مدت 15 دقیقه از کمپرس سرد استفاده نمایید .

در نهایت باید گفت که رعایت موارد ذکر شده بسیار حائز اهمیت می باشد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کننده خواهد بود . به همین منظور  به مدت دو الی چهار هفته پس از تزریق جهت ارزیابی و چکاپ مجدد حتما به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید .

دکتر طناز فخیم متخصص پوست و مو با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها و مشکلات پوست و مو می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره ٤٤٨٢٤٠٨٢ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر طناز فخیم مراجعه کنید .

مراقبت های قبل از تزریق ژل

در صورت مصرف هر گونه دارو بهتر است قبل از تزریق ژل پزشک خود را مطلع سازید و بهتر است دو هفته قبل از تزریق از مصرف برخی از داروها همچون آسپرین و ویتامین E اجتناب ورزید .

همچنین قبل از تزریق ژل بهتر است به مدت دو هفته از مصرف دخانیات همچون سیگار خودداری نمایید .

در صورت داشتن سابقه تبخال بهتر است قبل از تزریق ژل از داروهای ضد تبخال استفاده نمایید .

انجام برخی از آزمایشات قبل از انجام این روش زیبایی با توجه به دستور پزشک ضروری است  .

به منظور پیشگیری از بروز عفونت بهتر است قبل از تزریق به مدت 24 ساعت شروع به استفاده از کپسول های سفالکسین نماید و به مدت شش روز پس از تزریق ادامه دهید . لازم ذکر است از مصرف خودسرانه داروها جدا اجتناب ورزید .

نتیجه گیری

تزریق ژل یک روش کاملا بدون عارضه و بی خطر است . تزریق ژل یکی از پرطرفدار ترین روش های زیبایی است که در حال بسیار از افراد از این روش استفاده می کنند . برای بدست آمدن بهترین نتیجه از این روش نیاز است علاوه بر مهارت بالایی متخصص پوست و مو، باید به رعایت مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل توجه نمود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر به دکتر پوست خوب در غرب تهران مراجعه نمایید .

نمونه کار های دکتر طناز فخیم
0/5 (0 نظر)
دکتر طناز فخیم

متخصص و جراح پوست و مو، لیزر، کاشت مو اخذ مدرک دکترای حرفه ای پزشکی (دوره عمومی) از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای بورد تخصصی پوست و مو از دانشگاه علوم پزشکی ایران سابقه شرکت در کنگره های بین المللی زیر نظر برترین اساتید آمریکایی و اروپایی دارای سرتیفیکیت های متعدد مربوط به دوره های ویژه در زمینه لیزر و تکنیک های نوین زیبایی و درمانی

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه