سرطان های پوستی در افراد مسن

محتوا

سرطان های پوستی در افراد مسن

با افزایش سن، ضایعات مختلفی در پوست ظاهر می شوند که از لکه های بدون ضرر قهوه ای رنگ پشت دست( معروف به لکه های کبدی که البته ارتباطی با کبد ندارند) تا سرطان ها که ممکن است درمان فوری بخواهند متغیر هستند. غالبا این ضایعات در اثر تماس طولانی در طی سالیان با نور خورشید ایجاد می شوند یکی از شایع ترین آن ها ضایعه ای به نام کراتوز آفتابی است که بصورت لکه های پوسته دار قرمز- قهوه ای دیده می شوند . اگر از این ضایعات غفلت شود می توانند تبدیل به سرطان پوست گردند که لازم است با جراحی برداشته شوند. ولی در مراحل اولیه میتوان آن را با بکاربردن دارو و یا سرما درمانی با سایر روش ها ی سر پایی برطرف کرد.

سرطان های پوستی در افراد مسن

سرطان سلول های پوششی

غالبا در لبه لاله گوش ها، صورت ، لب ها و پشت دست ها ایجاد می گردد این سرطان های پوستی می توانند بزرگتر شده و به اندام های داخلی بدن نیز منتشر شوند.

سرطان سلول های قاعده ای

شایع ترین نوع سرطان است که معمولا به صورت یک برآمدگی کوچک و براق و به رنگ گوشت، روی سرو گردن و سینه پیدا می شود. این سرطان در افراد پیر و با پوست روشن و موهای قرمز یا بور و چشم های آبی یا سبز شایعتر است که اگر درمان نشود ممکن است خونریزی کرده و روی آن دلمه ببندد. رشد این نوع سرطان آهسته است و به ندرت به سایر قسمت های بدن منتشر می شود . درمان به موقع هردو سرطان فوق الذکر در 95 درصد موارد سبب بهبود قطعی می شود. دکتر طناز فخیم متخصص پوست و مو می توانند بهترین روش های درمانی را برای درمان این دو سرطان پوستی انتخاب نمایند تا بهترین نتیجه دریافت شود.

ملانوم بدخیم

یک سرطان پوستی نادر اما جدی تر است. مردان بالای 50 سال در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ملانوم هستند، اما هر کسی در هر سنی ممکن است مبتلا شود. ملانوم، مرتبط با سوختگی ناشی از آفتاب در دوران کودکی نیز است. این سرطان پوستی معمولا به صورت یک بر آمدگی خال مانند قهوه ای تیره یا سیاه با لبه های نامنظم و رنگ غیر یکنواخت خود را نشان می دهد شایع ترین محل ابتلا، در قسمت فوقانی پشت تنه در مردان و زنان است و اختصاصا سینه و شکم مردان و زیر زانو در زنان بیش از سایر نقاط مبتلا می شوند. هر تغییری در یک خال موجود می تواند علامتی از یک ملانوم باشد و بایستی بلافاصله توسط یک متخصص پوست مورد معاینه قرار گیرد. ملانوم می تواند به سایر اندام های بدن دست اندازی کرده و منجر به مرگ شود.

برخی از خدمات دکتر فخیم متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائد

تزریق بوتاکس

تزریق ژل

جوانسازی پوست

راه های ارتباطی دکتر فخیم متخصص پوست و مو

شماره های تماس: 44849534-44824082-09123180244

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر فخیم متخصص پوست

0/5 (0 نظر)
دکتر طناز فخیم

متخصص و جراح پوست و مو، لیزر، کاشت مو اخذ مدرک دکترای حرفه ای پزشکی (دوره عمومی) از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای بورد تخصصی پوست و مو از دانشگاه علوم پزشکی ایران سابقه شرکت در کنگره های بین المللی زیر نظر برترین اساتید آمریکایی و اروپایی دارای سرتیفیکیت های متعدد مربوط به دوره های ویژه در زمینه لیزر و تکنیک های نوین زیبایی و درمانی

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه